Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Sara - 22 juli 2009 22:26

Tack för all kärlek som ni ger, det värmer mitt hjärta!

Johanna, vi kommer gärna och sover över hos er. Jag hör av mig så kan vi se när det passar.


Idag har jag varit i Pershyttan och guidat. Det blev en full grupp i gruvan, 29 st. Det är ganska svårt med sådana stora grupper i gruvan för man har inte möjlighet att få kontakt med alla i gruppen. Idag var det barn, vuxna, tyskar, danskar, svenskar, stöddiga tonåringar och döva med tolk i gruppen. Förflyttningar tar längre tid och det gäller att tänka på att alla i gruppen får något som intresserar. Inte helt lätt men det är bra att göra sådana pass för man lär sig mycket. Hyttan hade bara 4 besökare men det blev en väldigt personlig guidning och de tycker jag om.


Det är alltid roligt att komma upp till Pershyttan. Ulrika och My har gjort så mycket fint där. Idag var Ulrika ledig så henne saknade jag men hade nöjet att prata med My. Jag kom på mig efteråt att jag nog är lite dålig på att säga hur duktiga de är. Det är roligt och sorgligt på samma gång att vara där uppe. Jag älskar verkligen PH men efter att ha sett avigsidorna med att arbeta på museet så kommer de känslorna fram ibland. Man är med men ändå inte. Det känslorna kommer nog att lägga sig när nya sköna känslor uppstår, fram med dom.


Jag skulle ner till bryggeriet på kvällen men jag var så trött så jag kom inte ur soffan. Mamma var och badade med F i dag och M sov över hos sin bästa kompis. Mamma var så rar när hon såg mitt vegetativa tillstånd. Hon handlade och gav mig en otroligt god ostbricka från Bredsjö ost och röd vin. http://www.bredsjobla.se/  Vilken tur att har jag har en sån omtänksam mamma.


Nu när F äntligen har lagt sig i sin egna säng så ska jag också krypa ner i min. Kram och god natt/ Sara

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards