Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Sara - 14 juli 2009 22:04


Idag har det varit full fart. Jag guidade, fick en lärling och var nere i Bryggeriet. Jag känner mig lite skör, som att minsta obalans får mig att gråta. Det krävs en riktig ansträgning att ställa sig framför en grupp och leverera. Tur att man tycker om teater.


Blev uppringd tre minuter innan guidningen började och fick frågan om jag kunde ta emot en tjej som skulle lära sig att guida. Vad ska man svara på det? Nej? Blev irriterad och var nog inte jätte gullig mot henne till en början. Det var ju inte hennes fel så jag skärpte mig och försökte få henne att känna sig väl till mods. Guidningen gick bra men den var inte gjuten. (tack Ulrika som alltid är så positiv och omtänksam)


Vi pratade efteråt och det visade sig att hon varit utbränd i 10 år. Då kände jag mig lite sänkt och rädd. Hur ska jag orka något sådant? Mitt perspektiv är fram till jul, då hoppas jag att det börjar vända.


F var duktig och gjorde frukost åt sin sovande pappa och sig själv idag. R får med. som gör att han blir lite zombieaktig. Det blir svårt att gå upp. Alla sov när när jag gick i morse. Det var fint väder så barnen var och badade med mamma idag.


Kram Sara

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards