Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Sara - 8 juli 2009 21:26

Idag har killarna legat i mormors stora badkar. Hon har en bubbelmatta som ger en massa bubblor. Barnen blev helt täckta av skum. Det var knappt att man såg deras ögon. En skum förmiddag helt enkelt.


Jag hoppade in istället för Ulla idag för hon skulle bort så det blev en guidning på Göthlinska. Det kom 4 st från Uppsala och Västerås. Det är alltid lika roligt att guida och få träffa nya människor.


När jag kom hem var mamma i stressat tillstånd. Hon hade tipsat Aftonbladet om Per som jobbar på en handelsträdgård för 18:-/dagen och i vissa fall flera veckor i sträck. De skulle komma på direkten så det var bara för mig att börja plocka undan och städa. Jag var mammas lilla piga under några timmar. Artikeln kommer imorgon och förhoppningen är att kommunen ändrar sina rutiner och tar hand om sina utvecklingsstörda bättre. Jag hoppas verkligen att det blir något positivt som kommer ut av det här och inte att det blir småstadsgnäll.


I framtiden kommar allt sånt att vila på mina axlar, jag kommar att få ta hand om min bror och det är såååå viktigt att han har det bra. Det är min fasta övertygelse att det sätt som vi tar hand om de svagaste i samhället visar hur civiliserade vi är. I mina ögon är just den gruppen viktigast för hela vårt samhälle.


Vi hann med en tur ner till Bryggeriet och lyssnade på jazz. Det är så fint ordnat med allt där nere. Det är verkligen en lycka att få bo i dessa bygder med så mycket kultur och trevliga människor. Jag har hittat ett ställe som är hemma. (Spännande ur ett kulturgeogarfiskt perspektiv. Jag fick VG på den kursen.) :-)


Kram Sara

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards