Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Sara - 15 juli 2009 21:27
lösa tänder

Idag tog jag mig upp till Pershyttan trots att jag helst ville vara hemma. Jag hade två guidningar som jag skulle göra. Gruvan och hyttan. Väl uppe var det härligt att se Ulrika där. Hon är så söt och fin. De har jobbat hårt i Våghuset och allt ser så bra ut.


Jag fick med mig 11 vuxna och 7 barn till gruvan och konstigt nog så blev det en bra guidning. Senare satt jag och hoppades att jag skulle slippa göra hyttan. Jag var rädd att behöva prata på engelska för det var så länge sedan. Precis vid kl.3 kom fyra tyskar och ville ha visningen. Neej, tänkte jag. Jag snackade på och fick bra frågor så det gick också bra, konstigt nog.


Jag blev tvungen att kila förbi Bryggeriet för det var mycket folk där. Det är musik på onsdagar och vi håller öppet. R ringde och berättade att F hade trillat med sparkcykeln. Hans två framtänder var lösa så imorgon ska vi åka till tandläkaren.


Kram Sara

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards