Alla inlägg under mars 2010

Av Sara - 31 mars 2010 15:55

Det blev en lång resa. Vi startade kl 10.30 hemifrån. Kom till Beijing kl 3.15 svensk tid. Det blev inte så mycket sovande på flyget. Vi har alla gått omkring i en dimma av trötthet.


Det var så roligt när vi kom fram för där stod två kineser med en svensk flagga och viftade. Den ena var vår guide och han började med att säga Hej. Vad roligt att hade lärt sig några svenska ord tänkte jag. Hjärtligt välkomna fortsatte han att säga på väldigt bra svenska. Det visade sig att han hade pluggat svenska och åkt omkring i Sverige. Han var en av 20 svensk/norska guider som finns i hela Kina.


Innan vi satte oss på bussen bjöd han oss på champange och han har ordnat så att allt flyter smidigt. Beijing är en speciell stad med nytt och gammalt. Mycket nya höga hus och gamla tempel. Det ligger en grå kommunist färg över staden förvånande nog.


Jag har precis Skypat med mina barn. Det är fantastiskt att man aldrig känner sig långt bort när man har tillgång till internet. Nu ska jag börja skissa lite på min läxa men det är nog troligast att jag somnar utmattad över blocket.


God natt och kram

Sara

Av Sara - 29 mars 2010 21:43

Nu börjar jag att blogga igen. Ilskan gick över och jag saknar att avsluta dagen med bloggen.


I morgon bär det av till Kina. Det är den största resan hitills och jag har ingen resfeber än. Det känns mer pirrigt när jag ska hinna med bussen till skolan tidigt på morgonen. Jag har nog inte riktigt förstått att jag ska i väg.


I dag insåg jag att jag kommer vara borta från barnen i 11 dagar! Det har jag aldrig varit...hur ska det gå? Tack och lov att det finns Skype och mejl.


Nu ska jag avsluta packningen och se vad mer jag behöver göra innan jag reser.

kram Sara

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards