Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Sara - 13 juli 2009 22:58

Idag skulle vi ner till Bryggeriet. När vi kom ut märkte jag att min cykel var borta. Jag brukar nästan aldrig låsa den här hemma så jag blev livrädd att någon tagit den. Det tog en stund innan jag kom ihåg att jag har den hos mamma. Puh! Jag har en viss förmåga att ställa cykeln på olika ställen och sedan glömma var. Slarvigt men tur att jag bor på ett litet ställe annars skulle den vara borta för gott.


Det blev så att killarna cyklade och jag gick med mammas hund Indra. När vi kom ner så var hela området stängt. Det är måndag och ledig dag på bryggeriet men vi öppnade portarna och satte igång. Det visade sig att Barbro hade sålt en av mina mobiler som också kallas oro. Hurra!! Första saken som blivit såld. Jag var lite orolig för att priset var för högt för att någon skulle vilja köpa men det består av ca 7 h arbete så jag ska inte be om ursäkt för att jag tar betalt.


Vi hade trevligt tillsammans och barnen satte igång och gjorde drakar, smycken och hus av lera. Mamma kom och hämtade hunden och F. M åkte till biblioteket för att läsa. Det är det bästa han vet. Jag var kvar i några timmar och fick fler besök.


Vi träffades igen på Strandstugen och fikade. Vi fick te i tekanna eller varmt vatten i tekannan och tepåsar på sidan om. Det får mig alltid att fundera på vår tekultur i Sverige. Jag älskar te och jag vill ha mitt te bryggt i tekanna och gärna något gott svart, vitt eller grönt te. Helst inte smaksatt påste. Det verkar vara helt omöjligt att få när man ska fika ute. Jag och Helene har upptäckt att man ska gå till stans pizzeria och be om te efter maten. Då blir personalen förvånad, att man frågar om te och inte kaffe och man får smaka på personalens te. Det brukar vara gott.


Nu tänker jag gå och lägga mig för jag ska guida en busslass imorgon. Stadsvandring, vilket var ett år sedan sist.

Kram och god natt/ Sara

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards