Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Nya vägar

Av Sara - 30 oktober 2009 12:37

Sitter här och känner mig otillräcklig. Det är så typiskt att man aldrig är tillräckligt bra. Att man aldrig är "good enough". Jag har kommit på mig själv att jag ser mig som älskad men värdelös. Det får stora konsekvenser för mycket i mitt liv. Vad ska jag göra åt det?


Hur får jag ett värde? Är det sakerna jag presterar? Genom att bara vara? Jag tror att jag är ute på helt okänd mark för mig själv. Det är så lustigt för trots att man är vuxen så finns det ett litet barn inom mig som är helt ovetande om vuxenvärlden. Jag får ta mitt lilla barn i handen och leda mig in på nya vägar.


Kram Sara

 
 
Ingen bild

Ulrika

30 oktober 2009 15:46

Jag brukar också pendla in i värdelös stadiet men har blivit bättre på att säga till mig själv att jag är bra när andra inte gör det. Mitt lilla barn i mig är härligt naivt och tror gott om alla. Tack mitt lilla barn för att du finns och berikar mig.
Kram

 
Ingen bild

Kusin U

30 oktober 2009 23:51

Jag satt just och tänkte på hur bra barnboksförfattare du kunde bli. Men då måste du prestera igen... Genom att vara älskad är du inte värdelös - utan du har ett stort värde just därför att du finns. Sen att du syr väskor, badar med dina barn, gör ordning trädgården, städar, lagar mat, hjälper din bror, masserar barnen, pratar med din man... etc gör dig inte mindre värdelös. Vilka prestationer gör att man är en bra person? (jag har samma frågor som du men försöker hitta svar...) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 23 augusti 2010 22:30

Jag har varit dålig på att uppdatera men allt har snurrat på i en väldig fart. Det är knappt så att jag hinner med själv. Jag måste nog också börja träna för jag blir så trött fort. Kanske är promenader ett lätt sätt att börja på.   I morgon börj...

Av Sara - 1 augusti 2010 22:27

Haft en riktigt trevlig helg och då är det väl inte så konstigt att spänningar släpper och jag ligger här med migrän. Får ta det onda med det goda! Nu väntar jag på att min vän kommer så vi kan prata av oss en massa. Det brukar bli långa nätter och t...

Av Sara - 15 juli 2010 22:13


   Är nog lite deppig just nu. Det känns faktiskt ganska skönt att konstatera det. Får väl vara nöjd med tårarna som kommer titt som tätt, tankarna som mal på, bristen på energi och längtan efter att vara glad. Det är en process i livet. Kanske är ...

Av Sara - 14 juli 2010 15:15


   Vi hör rälsbussens signal och det är lagom varmt här inne. Åskan och regnvädret igår lättade upp den värsta hettan. Vi har varit på semester hos morfar. Det har varit varmt så klart. Barnen har uppskattat det rika djurlivet. Det finns sköld...

Av Sara - 6 juli 2010 21:30


     Det är okej med R. De kollade upp alla värden på sjukhuset och han fick komma hem. Nästa dag hade han lite kramp i händerna och var väldigt trött men han hade tur för det hade kunnat gå mycket värre.   Killarna och jag har precis börjat ...

Ovido - Quiz & Flashcards