Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Sara - 17 oktober 2009 12:04

Vi har tagit en lång och härlig sovmorgon. F vaknade med ett leende på läpparna och ville leka pussleken med mig på morgonen. Det är bara att tacka och ta emot. Mys, gos, tidningen och te, vad mer kan man begära av en morgon. Jag har dessutom mornat mig i några timmar. Lillebror och R sov till tolv. Det har varit skönt och behövligt.


Resan till Oslo och Bärumsverk var intensiv och lärorik. Igår hade vi möte på Bryggeriet och det var trevligt att träffa så många av alla de som är verksamma. Nya kontakter knyts.


Igår gjorde jag också upptäckten att det jag tänkt läsa nästa termin inte ges så jag känner mig lite villrådig. Jag måste lösa lite av mina problem när det gäller studier. Jag gillar att läsa och lära mig saker men har så svårt för vissa processer. Det är saker inom utbildningvärlden som får mig att göra saker tvärtemot, jag blir lite irriterad på mig själv.


Igäntligen är det dags att planera inför jul, nyår, nästa termin, sommaren men allt är så osäkert att bara planera inför nästa vecka är omöjligt. Jag vet ju inte hur det kommer att vara med mig och R om ett halvår även fast jag har mina förhoppningar och om jag inte vet hur det kommer att bli med oss blir allt osäkert som huset, ekonomin..ja i princip allt. För att klara av att leva så måste man ha någon slags förtröstan av att allt ordnar sig till det bästa.


Jag brukar också undra över hur andra gör med sina liv. Är det bara jag som lever med känslan av att ständigt balansera vid kaos? Hur gör man när man styr sin egen väg? Jag känner mig mer som ett flöte i vattnet, jag flyter med vågorna. Go with the flow.....


Jag får väl flyta med ut till solskenet idag och upptäcka den vildvuxna trädgården utanför.

Kram Sara

Ovido - Quiz & Flashcards