Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Sara - 28 oktober 2009 20:33

  

Det känns som fredag och vi är helt allena. R har åkt på en roadtrip ner till sina kompisar i söder. Jag passar på att ha en massa barn hemma. Det är skönt. Det har varit en otroligt vacker höstdag så jag har varit ute och tagit höstbilder. Jag har fortsatt städningen av trädgården och fnissat åt min bror. Han är världsbäst på att smita från sånt som han tycker är tråkigt.


F och brorsan kastade boll till varandra och jag krattade löv när jag bad om lite hjälp med att lägga löven i skottkärran. Javisst, sa F och kastade sig i lövhögen. Min bror såg lite konstig ut och sa att han frös. Bra, sa jag då kan du arbeta lite så blir du varm. Jag gick in och hämtade handskar så brorsan inte skulle bli smutsig om händerna. När jag kom ut igen och gav honom handskarna blev han plötsligt tvungen att gå på toan och inte kom han ut igen. Klassiskt!


Nu har F och jag spelat spel med rim och så har F hjälpt mig att sy. Han fick använda pedalen och det var som att köra bil tyckte han. Nu har vi en speciell liten väska att använda när vi handlar.


Kram Sara

Ovido - Quiz & Flashcards