Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Sara - 30 oktober 2009 16:08

Migrän nu igen.

Jag är så trött på att ha huvdvärk.

Kan man byta huvud med någon?

sara

Av Sara - 30 oktober 2009 12:37

Sitter här och känner mig otillräcklig. Det är så typiskt att man aldrig är tillräckligt bra. Att man aldrig är "good enough". Jag har kommit på mig själv att jag ser mig som älskad men värdelös. Det får stora konsekvenser för mycket i mitt liv. Vad ska jag göra åt det?


Hur får jag ett värde? Är det sakerna jag presterar? Genom att bara vara? Jag tror att jag är ute på helt okänd mark för mig själv. Det är så lustigt för trots att man är vuxen så finns det ett litet barn inom mig som är helt ovetande om vuxenvärlden. Jag får ta mitt lilla barn i handen och leda mig in på nya vägar.


Kram Sara

Av Sara - 30 oktober 2009 00:21

Sitter här med röda ögon för vi har varit och badat. Jag försöker göra saker som jag annars väljer att skjuta upp och idag var det första gången som jag tog med båda barnen till badhuset.  Det är konstigt att jag inte har gjort det tidigare för jag älskar att bada men när man har killar blir det besvär med olika omklädesrum. M tyckte tidigt att det var viktigt att byta om på herrarnas och jag vill gärna ha koll.


Som alltid när man ska göra något med barnen för första gången blir de väldigt uppspelta. Barnen och bästa kompisen hoppade runt och frågade gång på gång om jag var klar och om vi skulle åka snart. Brorsan satt vid datorn och skulle packa. Jag försökte komma på vad vi skulle ha med oss. Hopp, hopp och så bar det iväg.


Killarna cyklade iväg i en väldig fart och brorsan + jag gick. Som vanligt blev jag splittrad mellan brorsan och barnen. Jag hann inte ge barnen förutsättningarna och brorsan behöver ha koll på sin dag. Allt löste sig till slut och vi hade en riktigt rolig eftermiddag. Måste säga att vi har ett fantastiskt badhus här i stan. 30 kr för bad och så får man en egen handduk. Lyxigt! Jag kommer att bada med barnen oftare.


Kram Sara

Ovido - Quiz & Flashcards