Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Sara - 3 oktober 2009 12:02

Sitter här med pappas långsamma dator och ska försöka summera dagen som var igår. I korta drag kan man väl säga att vi hade bråttom. Jag ägnade förmiddagen åt att fylla i timmrapporter och annat och när M kom hem från skolan började jag inse att tiden gått fort och vi hade bråttom.


Jag började packa ihop kläderna som vi skulle ha med oss och kom på att jag inte hade skrivit ut biljetterna. Sprang ner och skulle fixa det och vad händer......Skrivaren lägger av efter en halv utskriven sida. Lite lätt panik började uppstå, försökte flera gånger, gjorde rent skrivaren, inget hjälpte. M fick springa över till grannarna med ett USB men jag var så skärrad att jag missade och spara på USB minnet. Han fick springa över en gång till och tiden tickade på.


Slängde ner kläder i ryggan och så var vi klara. Biljetterna utskrivna. Vi fick till och med vänta på bussen. Men vad glömde jag då.....för det gjorde jag såklart..nämligen necessären. Ingen tandborste, ingen deo, ingen kräm, inget smink och inga smycken. Hur ska en flicka klara sig utan sånt?


Nu sitter jag här framför datorn nytvättad, torr som fnöske, vild i håret, osminkad men med rena tänder så allt är väl ganska normalt.


Snart är det dags för hockey. Matchen går att se på kanal 6 så kanske får ni ser mig och min bror tjoandes. Han ska sitta och heja på båda lagen samtidigt så det kommer vara roligt att se på. (som om att de kommer att zooma in oss bland 13.000 åskådare)


Kram Sara

Ovido - Quiz & Flashcards