Alla inlägg under augusti 2009

Av Sara - 4 augusti 2009 22:51

Idag var vi på trollerifestival i Stadra. Mamma och barnen var där förra året och blev interjuvade av tv. I år var det tre magiker, tre scener och en musiker. Jag hade nöjet att träffa Elizabeth som jag inte sett på evigheter. Det var jätte roligt och jag fick en upplevelse av hur det kan vara när livet är som det ska.


Känslan som tog överhanden när vi åkte hem var att jag kände mig ledsen. Det blir så uppenbart allt som inte funkar hemma. Jag oroar mig något otroligt för barnen speciellt M. Han är inte på topp och man vill ju att ens barn alltid ska vara lyckliga. Minnen av lyckliga tider dyker upp och det hjälper inte riktigt.


Jag försöker ha ett långsiktigt perspektiv som att det kan vara jobbigt nu men det blir så mycket bättre sen. Det går inte att komma ifrån att jag ibland blir riktigt ledsen och att den ledsamheten ligger ganska nära ytan hela tiden. Det är som en sorg jag har.


Kram Sara

Av Sara - 3 augusti 2009 22:43

Jag har ont i armen. Jag har målat trappen hela dagen. Det är inte riktigt lika roligt nu som när jag började. Så mycket vinklar och vrår.....Det blir nog fint när det är klart men det tar så lång tid. En vägg tar en dag att sätta upp men fin målning en vecka. Kan vara bra att komma ihåg när man sätter igång med projekt.


F sover. M spelar med sin kompis som ska sova över. Jag ska snart ner och vika tvätt. Jag ligger efter och har stora högar av tvätt som väntar. Har börjat gå i Rs lådor för att hitta underkläder. Det känns lite mysko att gå omkring i kalsonger men det funkar i brist på annat.


Kram och god natt /Sara

Av Sara - 2 augusti 2009 22:10

Idag har jag guidat på Göthlinska. Det stog tydligen i DN idag allt man kan göra i vår stad under en dag. Det gick att läsa om alla guidningarna och bryggeriet. Jag tror att jag pratade med den som skrev artikeln för jag guidade på Göthlinska då. Kul och hoppas att det kommer mycket folk som vill uppleva vår sköna stad.


Jag hade med mig F på guidningen och det gick bra. Han var duktig och hängde på i en timme. Gruppen jag hade idag var riktigt rolig och det gillar jag.


M har blivit så stor att han cyklar hem till sin kompis som bor några kilometer bort. Det är hans bästa kompis och dom har himla roligt ihop. När vi åt middag tillsammans skrattade de så mycket att vattnet sprutade ur munnen. Härligt tycker jag. Jag älskar skratt.


Jag har blivit erbjuden att berätta sägner och historier på Siggebohyttan en kväll i augusti. Jag gjorde det förra året och får chansen att göra det igen, vilket kommer att bli väldigt spännande och nervöst. Det kommer att vara helt nytt och för speciellt inbjudna kvinnor. Tror att jag ska berätta ovanliga historier för dom.


Kram SotSara

Av Sara - 1 augusti 2009 22:24

Idag har det varit en migrändag. Jag var nere på Bryggeriet med F men huvudvärken bröt ut så R fick hämta oss. Mörkt och tyst har jag haft det resten av dagen. Tråkigt och jag blir slö efteråt.


Mamma ringde och berättade att vi kan åka upp till Haggen under semestern. Hurra för vi vill bada varje dag. Längtar efter slöa dagar.


Aj och kram Sara

Ovido - Quiz & Flashcards