Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Sara - 26 augusti 2009 21:50

Jag har inte direkt njutigt av dagen för vi har varit arga. Det började med att M vägrade gå till skolan med sin nya jacka. Den var för stor tyckte han. Han hade hunnit ut ur huset när han kom på det och det regnade. Det är den enda regnjackan han har.


Jag tyckte först att det var lite komiskt, sedan larvigt och sedan blev jag lika envis som M. Vi blev sura båda två och klockan tickade på. Efter lite betänketid kom jag på att det inte är hela världen. Han kan ju lika gärna gå till skolan utan regnkläder för det enda som kan hända är att han blir blöt och det var ett eget val. Han sprang i väg till skolan utan jacka.


Jag fick lite dåligt samvete och blev irriterad på mig själv för att jag inte tänker utan blir envis. När jag tänkte lite mer så kom jag på att vi köpte en regnponcho på Liseberg. Det började ösregna så jag gick ner till skolan och gav M ponchon. Då var allt bra igen.


För att känna mig lite lycklig har jag proppat i mig en massa choklad. Det borde verka.


Både R och F har varit på dåligt humör. Det blev gråt och ilska men till middagen lugnade allt ner sig. Vi åt kladdkaka till efterätt. Det var kanske det som hjälpte. 


F har svårt att komma till ro på kvällen och vill sova med ett frysblock för att det är så varmt. Ena barnet fyser och vill ha varmvattenflaska för att sova, den andra sover med frysblock. De är lite olika.


M låg i soffan och väntade på att jag skulle ge honom massage. Det har blivit så han vill avrunda kvällen och jag är glad att man får ta i honom. Härligt med närhet och chokladen har nog börjat verka nu.


Kram och God natt/ Sara





Av Sara - 26 augusti 2009 19:49

Tack för alla fina kommentarer! Jag blir glad. Sara

Ovido - Quiz & Flashcards