Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Sara - 6 augusti 2009 20:48

Har precis njutigt av stekt kantarell. "Det här går att äta" var Fs kommentar. Det kan jag skriva under på. Tusen tack Heléne för att du drog med oss ut i skogen. Det var härligt att komma ut och plocka blåbär och få svamp som bonus. F uppskattade att få lite hundsällskap och jag ditt.


Jag vaknade upp till en klarblå himmel och med en dansk skalle över näsan. F sover i vår säng titt som tätt och han rör sig mycket i sömnen, inte alltid så skönt. Vi har hunnit med att bada i sjön idag. Jag ,barnen och Ms kompis slängde oss i det halv varma vattnet. Barnen gick inte upp förrän de var helt blåa runt munnen. Jag kände mig väldigt tacksam för att jag bor här. Vi kan bada när vi vill, det tar bara några minuter att gå till badet. Vi har natur och kultur som är helt gratis. Vi bor i ett hus och har en trädgård. Det finns en mängd av trevliga människor som vi känner. Vi har verkligen tur som har allt det här.


Igår var det väl inte den känslan som var dominerande. Jag var ialla fall duktig och gjorde något nytt. Jag har försökt det senaste året att lösa saker på nya sätt. Igår kände jag att jag inte klarade av att guida och istället för att bita ihop och pressa mig själv som jag alltid gör så fixade jag att någon annan tog över. Duktigt Sara!


Med de orden kommer jag att avluta bloggen för idag. /Kram Sara



Ovido - Quiz & Flashcards