Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Sara - 7 augusti 2009 21:28

Oj oj vad det var svårt att vakna i morse. Jag var uppe till halv tre för jag skulle måla sättstegen i trappen. Det är lika bra att göra det under natten så att ingen av misstag råkar gå på dom.


Vi åt frukost tillsammans på "morgonen" vilket är ovanligt för R sover hårt. Vi åt ute på verandan och njöt av det vackra vädret. Det var mysigt.


Resten av dagen har jag guidat på Göthlinska, packat med pojkarna och tvättat. I morgon bär det av till stugan i Ludvika för vårt sommarlov. Vi ska ligga på bryggan och bada. Det blir jag och killarna. R stannar hemma.


Nu på kvällen var det dags att lägga på andra lagret av lack. När jag stog där i trappen och målade började jag tänka......är det inte den 7 idag? Hmmm.

Det är ju vår bröllopsdag idag!!! Det är 10 år sedan vi gifte oss så idag firar vi tennbröllop. Det var bara att måla klart och sedan göra det mest kärleksamma av allt. Jag slängde mig på cykeln så jag skulle hinna till affären innan de stängde och köpte toapapper för det var slut.


Jag fixade en "fantastisk" middag som bestod av Kumlakorv med bröd och chips. Det var fin glas med cola, tända ljus och blommor på bordet. Vi skålade och slogs med myggen. Man får ta det man har och göra det bästa av det. Tack alla som delade vår dag för tio år sedan!


Kram Sara

Foto: Nathalie Åberg
Ovido - Quiz & Flashcards