Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Sara - 24 augusti 2009 18:14

Äntligen är jag klar med hallen eller det fattas lister, spegel och hängare men det kommer snart. Nu har vi alla fall en hall som man kan hänga av sig i. Pust, jag är slut eller Hurra vad jag har varit duktig kanske jag skulle säga.


Nu börjar skolan närma sig och jag känner att jag inte vill. Jag vill arbeta praktiskt inte vara teoretisk men det ger sig när jag väl kommer igång. Lite lustigt är det väl med tanke på att jag läser till lärare så ska man väl älska att sitta i skolbänken och lära sig.


Jag vet att det inte är på det sättet men det är så många motsägelsefulla saker med vår undervisning. Vi blir undervisade i hur viktigt det är med kommunikation och att möta alla elevers behov men jag tycker att det finns få tillfällen för samtal och ifrågasättande på universitetet. Ofta känns det som om jag tänker fel, att jag tänker på fel sätt. Ja, ja en vecka kvar.


Kram Sara

Ovido - Quiz & Flashcards