Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Sara - 25 augusti 2009 21:40

Lite panik idag och vad gör man då...Städar. Man hoppas ju alltid att det ska hjälpa.


Jag har lyft ner mängder med tvätt. Hur blir det så mycket tvätt? Den verkar föröka sig. Jag hittar smutsiga strumpor och byxor på de konstigaste ställen. Alla turer ner till tvättstugan fick mig att börja dammsuga ur torktummlaren för den var full av sand.


 Sedan var det vårt sovrum som behövde tuffa tag. Jag är dammallergisk men det kan man inte tro när allt har ett lager av den varan. Det blev nya sköna lakan, inget knaster på golvet och lättare att andas.


Fville göra experiment med vatten, ägg, mjöl, såpa och då tyckte jag att det var lika bra att baka. F bakade tigerkaka och M bakade kladdkaka. Jag hade två nöjda söner i kväll.


På fredag ska R till doktorn så nu börjar rastlösheten. Det är alltid lika jobbigt för honom när det är dags att prata jobb, sjukdom, försäkringkassa. Jag ser fram emot mötet för jag är spänd på att höra vad jag får för läxa av Rs chef. Hur uppfattar hon mig? Vi har träffats två gånger så hur har hon läst av mig?


Ja, Ruth du har säkert ingen koll på mig just nu. I korta drag: började plugga till lärare för ett år sedan. R blev sjuk i julas och sedan har vi bara haft fullt upp med att orka med allt. Hoppas snart på lite ljus i mörkret men jag tror att det är på väg.


Hyllan har jag hittat på blocket och målat. Tänk vad kul att du flyttar Johanna!


Jag tror att det är dags att träffas, Ulrika. ;-)


Kram Sara

Ovido - Quiz & Flashcards