Alla inlägg den 11 november 2009

Av Sara - 11 november 2009 14:26

Oj nu kom F igen med ett större hål i munnen. Han har tappat två tänder!

  

Han försöker vissla och det går ganska bra. Fniss tandféen kommer stanna länge här i natt.


Kram Sara

Av Sara - 11 november 2009 14:13

Jaha, nu gjorde jag bort mig. Jag skulle sätta in en bild på Paddington och råkade radera hela inlägget. Typiskt! Här kommer bilden ialla fall. Han attackerar pappas fötter.

  

Det jag tänkte berätta var att min lilla pojke håller på att bli stor. Han har tappat sin första tand! Mitt i hostan och febern drog han ut tanden som var så lös. Nu är han redo för skolan tycker han.

  

Nu väntar vi på tandféen. Vi får se vilken växlingskurs hon har den här gången. M berättade att man kunde få 100 kr om man la tanden under mattan. Vi får väl se hur det blir med det.


Kram Sara

Av Sara - 11 november 2009 14:01

Idag är jag glad att jag inte är någon kändis som har fotografer hängande utanför huset. Jag gick ut till brevlådan i min gamla morgonrock med flottigt okammat hår och brösten guppande fritt. Vad skönt det är att man inte är ständigt påpassad och kan leva med att vara riktigt sunkig vissa dagar.


Kram Sara

Av Sara - 11 november 2009 10:50

Det kom lite saker emellan så jag har inte varit vid datorn på tre dagar och det känns som en evighet.


Vi kom hem sent på söndagen efter att ha målat hela helgen. Jag möttes av två sjuka barn och en trött R. Måndagen väcktes jag av M som ville bada kl.5.30 på morgonen. Det betyder att han inte mår bra. Jag tog tempen på honom och den visade 40 grader. Det var bara att lägga honom i badet och ge honom alvedon.


Jag hann med att vara hos mamma och brorsan en stund men R började känna sig dålig så det var bara att sticka hem igen.


Tisdagmorgon kl.4 var det F:s tur. Han hostade och hade svårt att andas. Jag blev lite orolig när jag lyssnade på hans andning för den var tung. Termometern stod på över 40 grader och han var blek. Vi ringde till sjukvårdsupplysningen och under tiden kom färgen tillbaka och alvedonen började verka så vi kunde pusta ut. Båda barnen var vakna så vi satt uppe och kollade på film. Det blev en lång dag med tv, feber och hosta. Jag tror att det jobbigaste är över för barnen, nu är det bara R som vi får vänta ut.


kram Sara



Ovido - Quiz & Flashcards