Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Sara - 13 februari 2010 21:56

  

Har kommit hem från en hel dag med teater. Det har varit utbudsdagar i Västerås för hela mellansverige. Känner mig lite slut i huvudet efter att ha sett 10 st föreställningar (och medverkat i en). Inga hela utan 30 min smakprov.


Det var en gyklargrupp Trix på plats och de var så himla bra. De började med att skjuta pil med stor träpilbåge och riktiga pilar. Det gick lite illa med blodspillan men det var med flit. För att lätta upp stämmningen blev det ett sång och dans nummer och jag blev såklart uppdragen på scen. Jag fick sjunga och dansa och dra i snören. Det var kul. Jag såg en bra barnföreställning som jag hoppas vi kan ta in. Den handlar om hur svårt det är att sluta med nappen. Nappen pappen heter den.


Det är mycket att tänka på när vi ska välja teaterföreställning. Vad vill våra medlemmar se? Vad vill resten av stans invånare se? Har vi en lokal som fungerar? Och hur mycket kostar det?


Jag är trött nu så jag ska hoppa ner i sängen och njuta av mitt varma täcke.


Kram Sara




Ovido - Quiz & Flashcards