Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Kinesiska teer

Av Sara - 19 april 2010 22:05

    


Hade tänkt att lägga upp några nytagna bilder men jag hittar inte kamerasladden.


Jag har en glad känsla i magen. Det känns som om att saker och ting kommer att ordna sig. Lyckokänslan är på väg tillbaka och jag är så tacksam för det. Jag är i grund och botten en positiv och glad människa som råkar på hinder ganska ofta. Det gör väl att man inte har huvudet bland molnen utan vet att det finns en annan sida av livet, där allt inte är rosenrött. Det gäller bara att riktigt njuta när tillfälle ges. Just nu behöver vi lite mer tid för att läka men jag ser framsteg varje dag. Hurra!


M och jag avslutade kvällen med att dricka lite te som jag har köpt i Kina. Det var Litchite med rosenknoppar. Ett väldigt sött te. Jag köpte te för en smärre förmögenhet och nu dricker vi det med andakt. Den första sorten vi provade blev vi akut sömniga av och magarna började arbeta för fullt. Tänkte börja prova det svarta teet som har lagrats i 7 år. Ska tydligen vara bra för magen och så går man ner i vikt. Det är lite kul eftersom jag gick ner 2 kg i Kina. Bra mat och motion.


Vi var hos en kinesisk läkare som tog pulsen, tittade på tungan och frågade om min ålder. Tyckte att jag hade dålig blodcirkulation och lågt blodtryck, vilket jag redan vet men det roliga var att han tyckte att jag var tjock och behövde gå ner i vikt. Rakt på sak. Sedan försökte de kränga medicin för dyra pengar men det hade vi börjat vänja oss vid i KIna. Alltid med baktanken att man skulle köpa något. Pengar, pengar, pengar, inget var gratis.


Jag fick faktiskt ett riktigt uppvaknande i konsten att kränga varor. Vilka fel har inte jag gjort när jag försökt sälja saker. Nej, det blir nya tag och höjda priser. Jag tänker aldrig mer sälja mig billigt. Jag är dyr och exlusiv nu mer. Kanske att just du får rabatt men annars kommer det att vara dyrt.


Kram Sara

 
 
Ingen bild

Ruth

21 april 2010 07:55

Hej!!! Och vad glad man blir när man läser dina rader här! Det är daa helt rätt att glädjen smittar. Och vaaren kommer igen, paa alla vis. Jag vill saa gärna skicka dig en begagnad bok - men jag vet inte om du möjligen som Kina-entusiast redan har läst den - Jung Chang "Vilda svanar". Jag har den som pocket redan sedan 2002 paa svenska, men jag har under tiden skaffat mig den estniska versionen och skulle gärna laata den svenska gaa vidare till andra. Mycket tankeväckande bok var det. Dessutom tog upp saker som kan jämföras med min egen barndom i SovjetUnionen. Plus att i skolan läste vi nog aldrig ngt om Kinas eller Japans historia.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 23 augusti 2010 22:30

Jag har varit dålig på att uppdatera men allt har snurrat på i en väldig fart. Det är knappt så att jag hinner med själv. Jag måste nog också börja träna för jag blir så trött fort. Kanske är promenader ett lätt sätt att börja på.   I morgon börj...

Av Sara - 1 augusti 2010 22:27

Haft en riktigt trevlig helg och då är det väl inte så konstigt att spänningar släpper och jag ligger här med migrän. Får ta det onda med det goda! Nu väntar jag på att min vän kommer så vi kan prata av oss en massa. Det brukar bli långa nätter och t...

Av Sara - 15 juli 2010 22:13


   Är nog lite deppig just nu. Det känns faktiskt ganska skönt att konstatera det. Får väl vara nöjd med tårarna som kommer titt som tätt, tankarna som mal på, bristen på energi och längtan efter att vara glad. Det är en process i livet. Kanske är ...

Av Sara - 14 juli 2010 15:15


   Vi hör rälsbussens signal och det är lagom varmt här inne. Åskan och regnvädret igår lättade upp den värsta hettan. Vi har varit på semester hos morfar. Det har varit varmt så klart. Barnen har uppskattat det rika djurlivet. Det finns sköld...

Av Sara - 6 juli 2010 21:30


     Det är okej med R. De kollade upp alla värden på sjukhuset och han fick komma hem. Nästa dag hade han lite kramp i händerna och var väldigt trött men han hade tur för det hade kunnat gå mycket värre.   Killarna och jag har precis börjat ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards